Vinterakademi

Umeå FC Vinterakademi 2020/2021 i samarbete med Umeå Energi för P06-11

Umeå FC i samarbete med Umeå Energi arrangerar under vintern 2020/2021 extraträning för grabbar födda 2006-2011.

Grabbarna tränar två gånger i veckan (ca 34 pass totalt) med fokus på indivuduell teknik och spelförståelse. Träningarna är inomhus (gymnastikhallar).

Vinterakademiträningarna startar vecka 46 och håller på fram till vecka 12 2021.

Uppehåll vid höst-jul-och sportlov.

Anmälningarna öppnar torsdag 17:e september kl. 13.00.
Anmälan görs via en länk till höger där det står “Anmäl dig här!”.
Begränsade antal platser. Först till kvarn-principen gäller.

Kostnad
Kostnaden för att delta i Vinterakademin är 2400 kronor/spelare.

Betalning
Avgiften, 2400 kr/spelare, betalas till bankgiro 190-4804 i samband med anmälan.
Märk betalningen med spelarens namn och grupp (t.ex. Johan Johansson P06)
Deltagandet gäller först sedan avgiften kommit in till Umeå FC och därefter skickas det ut en anmälningsbekräftelse via mail.

Material
Inga kläder eller material ingår i anmälningsavgiften. Spelarna ska till varje träning ta med egen boll, benskydd och vattenflaska.

Frågor och svar

Vilka tider tränar man?
16.00-17.00

Vet ni redan nu vilka platser och dagar de olika grupperna kommer att träna?
Nej. I anmälningsformuläret kan man skriva in önskemål om vilka dagar man kan träna. Vi vet att många familjer har fullspäckade scheman. Därför har vi detta system.

Hur bestämmer ni vilka platser alla grupper ska träna?
Vi utgår såklart mycket efter vilka önskemål om dagar man önskas träna samt lagkamrater. Men vi försöker också sätta grupperna så nära sin hemvist som möjligt.

När presenteras dagar och platser?
I mitten av oktober.

Varför tar ni ut en anmälningsavgift innan ni presenterat dagar och platser?
Historiskt sett så har vi märkt att det varit många som anmält sig, men sen inte betalt in avgiften och inte har något intresse av att delta men inte återkopplat kring detta vilket då gjort att vi stängt grupper för att det varit för många deltagare. Detta blir en stor administration med relativt kort varsel innan vi kör igång.
Vill man avvakta med att anmäla sig innan tider och platser är presenterade kan man givetvis göra det, men vi kan inte garantera att det finns platser kvar så vi kör med fört till kvarn-principen. Märker man att man inte kommer kunna delta pga opassande dagar eller platser får man tillbaka hela anmälningsavgiften.

Om man märker att dagar och plaster inte fungerar, får man tillbaka hela anmälningsavgiften då?
Ja!

Har du ytterligare frågor?
För frågor kring Vinterakademin, kontakta Markus Wikström på markus@ufc.se.