Det är dags för omgång 30 i Ettan Norra när Umeå FC åker söderut för möte med Örebro Syrianska. Här är förutsättningarna!

Matchinformation:
Ettan Norra, omgång 30
Örebro Syrianska IF – Umeå FC
Söndag 6 november kl. 15.00
Mellringe IP

Truppen:
Matchtruppen finner du här!

Så ser du matchen:
– Matchen sänds på SportExpressen. Se matchen här!

Att notera:
– Umeå FC har tre poäng och 12 måls försprång till Haninge på kvalplats.
– Mötena lagen emellan slutade med Örebro Syrianska-seger med 3-2.
– Med i matchtruppen finns 17-årige Isak Johansson.

Magnus Henrysson inför matchen:

Det blev en viktig poäng senast mot Karlstad, vad säger du om er insats?Jag tycker att vi upplevs nervösa och lite rädda första 30 minuter. Fullt förståeligt med tanke på hur viktig matchen var. Sedan så tycker jag att spelarna tar tag i det och jag tycker att vi kvitterar välförtjänt och sedan så är det en jämn match tills slutsignalen. Nu väntar Örebro-Syrianska, vad kan du säga om dom?Ett lag som är väldigt duktiga. Har de senaste matcherna kanske inte fått så många poäng som de önskar. De har legat på säker mark sedan lång tid tillbaka och det kan vara en anledning till några förlorade poäng senaste matcherna.Vad kommer krävas för att få med sig ett bra resultat?
– Vi behöver starta matchen bättre än nu senast mot Karlstad. Vi måste göra det svårt för Örebro med att vara kompakta och vara aggressiva i vårt försvarsspel. Sedan när vi ges möjlighet till omställningslägen ta vara på dessa för att lyckas göra mål.