Det är dags för omgång 13 i Ettan Norra när Umeå FC tar sig an Piteå IF hemma på Umeå Energi Arena. Här är förutsättningarna!

Matchinformation:
Ettan Norra, omgång 13
Umeå FC – Piteå IF
Fredag 17 juni kl. 19.00
Umeå Energi Arena

Truppen:
Matchtruppen finner du här!

Så ser du matchen:
– På plats på Umeå Energi Arena. Köp din biljett här!

Att notera:
– Lagen möttes två gånger på försäsongen där Umeå FC vann båda mötena (2-1 och 3-1).
– Hugo Bergström och Jonathan Lundbäck är tillbaka i matchtruppen efter sina rehab-perioder. Isak Johansson, 17, är för första gången uttagen till matchtruppen i A-laget.
– Umeå FC kommer från en seger mot Haninge (2-1) samtidigt som Piteå fick sin match mot Vasalund inställd förra helgen pga flygstrul för motståndarna.

Tränare BKN inför matchen:

En härlig seger mot Haninge förra helgen, vad säger du om matchen?
– Det blev en match ganska lik Sylvia veckan innan, där vi tar ledningen tidigt och kan spela på ett resultat. Haninge släppte på allt efter 2-0 och började offra spelare offensivt, det skapar en matchbild där vi får försvara oss mer än anfalla.

Nu väntar Piteå, vad kan du säga om dom?
– Piteå är ett lag som i mitt tycke har fått för lite utdelning i förhållande till prestationer. Lojalt lag försvarsmässigt, med en tydlig idé om hur de vill spela anfallsspel.

Vad krävs från er sida för att få med sig ett bra resultat?
– Jag tror att Piteå kommer vilja ge oss lite av initiativet och låta oss ha bollen framför dom och spela på kontring. Vi behöver vara noggranna i våra offensiva positioner och vara påkopplade i återerövringen så kan vi trycka ner dom rejält. I övrigt kommer vi behöva samma lojala försvarsspel som i tidigare matcher, så kan vi få med oss tredje raka från denna match.