Det är dags för omgång 9 i Ettan Norra när Umeå FC tar sig an Täby FK hemma på Umeå Energi Arena. Här är förutsättningarna!

Matchinformation:
Ettan Norra, omgång 9
Umeå FC – Täby FK
Torsdag 26 maj kl. 14.30
Umeå Energi Arena

Truppen:
Matchtruppen finner du här!

Så ser du matchen:
– På plats på Umeå Energi Arena. Köp din biljett här!

Att notera:
– Båda lagen kommer från två raka förluster.
– Alexander Seger och Alexis Bbakka är tillbaka i truppen efter sjukdom. Lukas Bergqvist är tillbaka från avstängning.
– Senast lagen möttes (2021) vann Umeå FC med 4-3.

Tränare BKN inför matchen:

Det blev ingen rolig upplevelse i Motala, vad säger du om matchen?Att förlora med 4-1 borta mot Motala är såklart ingenting att vara nöjd över. Matchen i sig blir väldigt mycket fram och tillbaka i första halvlek, där det byts bollar och innehav mest hela tiden, vilket gör att vi inte får någon rytm i anfallsspelet. Dessvärre ligger vi under i paus och får jaga i andra halvlek vilket vi gör relativt bra, men sen rinner det iväg i slutet då vi går för en kvittering och siffrorna blir stora.

Hur är känslan att nästa match kommer ganska tight inpå Motala-matchen?Det är alltid kul att spela fotbollsmatcher och skönt att matchen kommer så tätt inpå, det finns inget annat att fokusera på uppgiften som är; dvs hitta en energi och ett fokus för att kunna genomföra en bra prestation.

Vad säger du om torsdagens motståndare Täby?– Täby har väl en ganska liknande form som oss, startade serien starkt, för att sen haft svårt att ta poäng på slutet. De senaste matcherna har de spelat kompakt och försökt spela på omställningar. Ett väldigt lojalt lag.