Omgång 2 väntar i Ettan Norra när Umeå FC reser söderut för möte med Hammarby TFF. Här är förutsättningarna!

Matchinformation:
Ettan Norra, omgång 2
Hammarby TFF – Umeå FC
Söndag 10 april kl. 15.00
Hammarby IP

Truppen:
Matchtruppen finner du här!

Så ser du matchen:
– Matchen sänds via SportExpressen. Se den här!

Att notera:
– Hammarby TFF förlorade premiären borta mot Gefle med 1-0 samtidigt som Umeå FC storvann mot Vasalund med 4-0.
– Mötena ifjol slutade med en seger för vardera lag, båda var 1-0-segrar.

Tränare BKN inför matchen mot Hammarby TFF:

En riktigt bra premiär, vad säger du själv?
– Först och främst är det alltid viktigt att vinna fotbollsmatcher, så de går inte vara annat än nöjd med seger i en premiärmatch och fyra mål framåt. Sen måste man gå förbi resultatet och titta på prestationen. Vi har ett antal mätbara punkter som vi tittar på varje match och utifrån dessa gör vi en oerhört stark prestation. Det ger oss ett självförtroende och en standard vi vill nå upp till i varje match vi spelar.

Nu möter ni HTFF, vad vet vi om dom?
– Ett oerhört kompetent lag, som i mitt tycke ligger längre fram i processen än det vi såg av Vasalund på förhand. Många välskolade fotbollsspelare som vill spela en passningsorienterad fotboll. Kanske saknar lite tyngd då de har ett väldigt ungt lag. Men definitivt ett lag att se upp med då det har en hög högstanivå.

Hur har träningsveckan sett ut?
– Träningsveckan har sett bra ut! Det är alltid enkelt att gå in i en ny vecka med en seger i ryggen. Det enda som har varit negativt är att vi fick en skada på Sherali som ska undersökas efter helgen och lite sjukdom i truppen som gjort att vi inte kunnat vara fullt manskap hela träningsveckan. Sedan har Alexander Seger fått en lättare stukning och missar söndagens match.