Tränarparen är nu klara i UFC Akademi för kommande säsong.

I UFC Akademi kommer Hamdija Comic leda laget tillsammans med Mattias Björkman (kvar från 2020). Hamdija har en gedigen tränarbakgrund där han bland annat varit ledare i Ersboda, Mariehem och senast i Hörnefors. Han är även jobbat som tränarutbildare för Västerbottens Fotbollsförbund.

I UFC Akademi U17 så kommer P-O Rosenbrand och Ali Hussein att leda laget tillsammans. P-O kommer senast från Sandåkerns SK:s P04 och har även varit inblandad i Umeå FC:s Framtidens fotbollsspelare, Sommarakademin och ProCamp. P-O har även varit distriksförbundskapeten för P04.
Ali Hussein kommer senast från GUIF P-16-lag och är nominerad till Årets Ledare på Umeå Idrottsgala. Ali har också varit ledare vid Umeå FC:s Sommar- och Vinterakademi.

– Det är en bra blandning av erfarna och unga ledare med stor passion för fotboll och att utveckla unga fotbollsspelare. Vi känner oss väldigt glada över att kunna kliva in i en ny säsong med dessa ledare och det ska bli otroligt spännande att följa deras arbete med Akademi-killarna framöver, säger Adam Chennoufi.