Den forne mittfältsgeneralen Erik Lundström, 31, är tillbaka i Umeå FC som sälj- och marknadsansvarig. Han påbörjar sin tjänst den 7 januari.

I och med avancemanget till Superettan så utökar Umeå FC sin kanslibemanning med en sälj- och marknadsansvarig. Rekryteringsprocessen är nu klar och det står nu klart att ett välkänt ansikte i Umeå FC-kretsar återvänder. Erik Lundström, med 182 UFC-matcher i bagaget, påbörjar sin tjänst på kansliet den 7 januari.
– Det känns såklart väldigt roligt att komma tillbaka till Umeå FC. Som alla säkert vet så ligger klubben mig väldigt varmt om hjärtat och att komma in i det här läget, med Superettan-avancemanget från förra säsongen, känns extremt inspirerande, säger Lundström.

Erik Lundström ät tillbaka som sälj- och marknadsansvarig. Foto: Markus Wikström

Rollen i sig är ingen nyhet för Erik som under sina två sista år som spelare i klubben också jobbade 50% som just sälj- och marknadsansvarig i klubben. Han kommer senast från en tjänst på Best Western Hotel Vilja.
– Visst är det en fördel i sig. Jag hann knyta många kontakter under dessa två år och känner många av våra befintliga samarbetspartners. Men att få jobba 100% med detta är såklart en stor fördel, säger Lundström.

Vad blir största fokusområdet nu när du sätter igång?
– Att kontakta och boka träffar med befintliga och nya samarbetspartners ligger såklart högst upp på listan, säger Erik och fortsätter:
– Sedan handlar det om att planera hur säsongen rent marknadsmässigt kan se ut med olika event, sammankomster och träffar. Även att rekrytera fler som engagerar sig i vår marknadsgrupp så att vi kan nå ut till ännu fler företag.

Erik påbörjar sin tjänst som sälj- och marknadsansvarig den 7:e januari.

Danny Persson om Erik Lundström:
– I och med avancemanget till Superettan får vi möjligheten att utöka vårt kansli med denna tjänst då arbetsuppgifterna kommer öka markant på alla plan. Därför känns det fantastiskt bra att Erik ansluter till vår organisation. Han har erfarenhet av tjänsten sedan tidigare och bra grund att stå på. Erik kan vår förening utan och innan och vi är övertygade om att han är rätt man för jobbet.