Umeå FC åkte på en tung förlust när Akropolis IF besökte Umeå under söndagen där bortalaget vann matchen med 3-0.
– Jag är jättebesviken, säger UFC-tränaren Andrée Jeglertz.

Umeå FC:s första 20 minuter var helt okej då hemmalaget skapade många farliga lägen. I den elfte spelminuten hade Jerome Tibbling en jättechans att ge Umeå FC ledningen men han tappade fart och brände läget.

Några minuter senare var Umeå FC vassa igen men målskytten Simon Mårtensson lyckades inte nicka in bollen tack vare en kanonräddning av Alexander Lundin i Akropolis-målet. Men efter det så tappade Umeå FC totalt och fick se bortalaget ta över matchen och göra två snabba mål och låg under med 0-2 inför den andra halvleken.

I den andra halvleken kunde hemmalaget inte svar upp. Tvärtom, Akropolis kom ut ännu vassare i den andra halvleken och utökade sin ledning till 0-3 i den 55:e spelminuten genom Lamine Nekrouf.

Umeå FC:s målvakt Andriy Fedorenko fick jobba hårt i den andra och gjorde fina räddningar men kunde ändå inte undvika förlusten med 0-3 mot Akropolis.
– Jag är jättebesviken, vi borde hanterat detta bättre, säger UFC-tränaren Andrée Jeglertz och avslutar:
– Jag tycker att vi har problem när vi kommer in i situationer som inte går som vi har tänkt oss. Det är nånting vi måste jobba med.

Nu väntar ett fyra veckor långt sommaruppehåll innan man möter Arameisk-Syrianska den 19:e augusti.

Umeå FC – Akropolis IF 0-3 (0-2)
Målen: 0-1 (24) Nikola Vasic, 0-2 (26) Nikola Vasic, 0-3 (55) Lamine Nekrouf.
Varningar Umeå FC: Emmanuel Yeboah, Anton Eriksson.
Publik: 405 på Umeå Energi Arena
Så spelade Umeå FC:
Andriy Fedorenko
Anton Eriksson, Dillan Ismail, Jens Stigedahl
Henrik Millbert, Aurelien Norest, Emmanuel Yeboah (ut 65), Seif Kadhim (ut 82)
Erik Lundström, Simon Mårtensson, Jerome Tibbling (ut 58).
Ersättare: Erik Örnkloo, Alex De Carolis (in 82), Tobias Sandström (in 58), Adel Ziarat (in 65), Emil Johansson, Albin Bäckström.