Spelartruppen har tillsammans nominerat fyra spelare, Felix Adjei, Jens Sjöström, Mikael Wikström och Modou Lamin Sillah, till Årets UFC:are 2016. Nu är det upp till dig att rösta fram vinnaren! Omröstningen pågår till fredag den 25 november.

[yop_poll id=”3″]

Nedan hittar du en intervju med alla fyra nominerade!

1. Hur känns det att bli nominerad till det här priset?
2. Dina tankar kring säsongen?
3. Vad tycker du om din egen insats?
4. Vad kan laget ta med från den här säsongen och vad behöver ni jobba på?

arets-ufc-adjei

1. – Jag tycker att det är en stor ära att bli nominerad till ”Årets UFC:are”. Jag är väldigt glad och tacksam och vill tacka mina lagkamrater som har nominerat mig.
2. – Vi startade säsongen på ett bra sätt och tog våra poäng och spelade bra. När vi kom in i höstsäsongen fick vi det tuffare. Vi åkte på många skador och avstängningar och då hade vi tufft att resa oss.
3. – Jag är nöjd med min säsong. Jag har försökt allt jag kunnat för lagets och klubbens bästa. På hösten åkte jag tyvärr på en tuff fotskada vilket höll mig borta under avslutningen.
4. – Vi måste jobba hårdare och vara mer fokuserade om vi vill ta nästa steg. Jag tror att med det material vi har idag så kan vi komma riktigt långt och lär oss av misstagen som vi har gjort i år.

arets-ufc-sjostrom

1. – Det är alltid hedrande att bli nämnd i dessa sammanhang även fast det alltid finns fler än de fyra nominerade som bidragit med otroligt mycket under säsongen.
2. – Säsongen har inte utvecklats som vi hoppats eller förväntat oss. Vi har häng på toppduon fram till skadorna tar oss ur rytmen innan sommaruppehållet vilket vi måste lära av, när skador tyvärr är en naturlig del av fotbollen.
3. – Det är viktigt för mig att bidra mycket offensivt och defensivt i vårt spel men framförallt att bidra med min person och göra medspelare bättre på och utanför banan. Jag tror att jag har kunnat bidra med det men förväntar mig en ännu bättre säsong nästa år.
4. – Vi har bara förlorat en hemmamatch och ligger således i toppen om man tittar på hemmatabellen. Många unga spelare har fått mycket matchtid och kan fortsätta sin utveckling till nästa säsong. Vårt bortafacit är långt ifrån smickrande och vi behöver en större trupp. Vinnarmentaliteten måste också upp i nivå för att vi ska kunna ta steget upp igen!

arets-ufc-mike

1. – Det är en stor ära att bli nominerad i denna kategori i klubben som betyder mycket för en. Det betyder att man har gjort något bra under denna säsong som varit.
2. – Säsongen har varit en besvikelse, för både oss spelare och supportrar. Man vill allltid vinna alla matcher och fajtas i toppen av tabellen. Truppsituationen har inte varit optimal alla gånger, men samtidigt ska vi spelare kräva mer av oss själva för att uppnå resultat.
3. – Poängmässigt har det varit helt okej, spelmässigt likaså. Båda delarna går alltid att utveckla till något bättre. Skador har förstört stora delar av denna säsong för min del. Men jag ser ruggigt mycket fram emot 2017, då jag är besluten att komma tillbaka bättre och starkare än denna säsong.
4. – Det vi behöver utveckla är vår vinnarmentalitet. Att oavsett motstånd ska vi alltid gå för tre poäng. Vi ska spela vårt spel, och lita på att det går vägen. Vårat hemmafacit kontra bortafacit har varit som dag och natt. Hemma är vi otroligt starka, vilket vi självklart ska ta med oss.

arets-ufc-sillah

1. – Det känns jätteroligt att bli nominerad till den här utmärkelsen.
2. – Att bli åtta i tabbellen var inget vi ville. Vårt mål var att hamna minst topp 2.
3. – Jag har haft upp-och nedgångar och sedan blev jag skadad också. Så det har inte varit en perfekt säsong.
4. – Vi har en väldigt bra laganda och det är nånting vi ska ta med oss. Sedan måste vi få in mer spelare i truppen där vi inte behöver vara oroliga för skador och avstängningar.